רכשת מעל 300 ₪ ?! מגיע לך משלוח מתנה

צניעות זה הסטייל החדש

ברכה בן חיים (19) חרדית מירושלים, הפכה למעצבת אופנה מוכרת כבר בגיל 18. כיום היא מלבישה את כל מובילות דעת הקהל במגזר הדתי והחרדי ואף זוכה לכותרות בעולם מעיתונאים שמסמנים אותה כקול מרענן

היא עדיין לא בת 19 אבל כבר בגיל 17 הוציאה את הקולקציה הראשונה שלה ונכון להיום היא מלבישה את מובילות דעת הקהל של המגזר הדתי והחרדי וזוכה לכותרות בעולם, חוץ מבוטיק בלונדון יש לה כבר תכניות לפתוח בוטיק במיאמי. הכרנה את ברכה בן חיים.

הבגדים שלה שוברים כמעט כל מיתוס אפשרי לגבי אופנה חרדית: "הכל צנוע ולפי הכללים פשוט הבאתי משהו חדש, צבעוני וחי יותר שלא פוגע בצניעות", אומרת המעצבת הצעירה.

בגיל 16 נרשמה חוג תפירה והתחילה לקבל הזמנות ממכרות "בהתחלה תפרתי חצאית אחת ואנשים התלהבו אז הכנתי כמה וזה עף. לאחר מכן אחותי עשתה מכירה בביתה והציעה שתמכור חצאיות שלי, התאמתי חולצות וזה התגלגל והתגלגל. כשכולם אמרו לי שהם אוהבים את מה שאני עושה הבנתי שזה מה שאני צריכה לעשות"

יש לך לקוחות שאינן משתייכות למגזר הדתי?

"כן, יחסית הרבה. האופנה היום מעט יותר צנועה. בלי קשר כל אחת צריכה בגד טיפה יותר מכובד וצנוע ואצלנו זה מאד צנוע אבל קליל ככה שכל אחת יכולה להתחבר".

לאחרונה קיבלה התעניינות גדולה מצד היפנים שהגיעו בזכות העיצובים שלה וזכו על הדרך להסברה על אורח החיים החרדי ונחשפו לצד הישראלי בסכסוך הפלסטיני: "כתב העיתון שמסקר את הסכסוך ערבי ישראלי פנה אלי בעקבות חוק שהשתנה ביפן וחיפשו חבר'ה צעירים שבגיל 18 פתחו עסק. בגלל שהם מגיעים מתרבות שונה כשנפגשנו ישבנו והסברתי לו מה זה אומר חרדי, מה הגדרות הצניעות וסקרן אותו לדעת מאיפה הגעתי. הסברתי להם יותר מה זה חרדים. בפגישה השניה שנפגשנו הם התלוו אלי ליום צילום ושם הסברתי להם על האופנה שאני עושה, על הקו שלי".

את מי את חולמת להלביש?

את קייט מידלטון. כשיבוא המשיח מאחלת לעצמי להלביש את האמהות, יש לי כמה עיצובים מיוחדים בשבילן

 

Facebook
Twitter
Pinterest
LinkedIn
דילוג לתוכן