רכשת מעל 300 ₪ ?! מגיע לך משלוח מתנה

שמלה עם פסים: למי היא מתאימה?

שמלה עם פסים

בעבר הרחוק היינו רואות נשים רבות מתלבשות בשמלות עם פסים לאורך, לרוחב ובאלכסון. במאמר זה נדון לעומק באשלייה האופטית של כל אחת מהטקסטורות הללו. תכירו כיצד להשתמש בפסים לטובתכם ומתי כדאי לוותר על שמלה עם פסים ולבחור דווקא טקסטורה אחרת.

פסים לרוחב

ידוע שמי שיש לה מבנה גוף צר מאוד, אפילו צר מדי, יכולה לחפות על כך באמצעות שמלה עם פסים המתוחים לרוחב הבד. אין זה משנה באיזה צבע מדובר. העין שלנו נוטה לראות את הפסים הללו כמסמנים את קווי המתאר של הגוף.

כדאי גם לזכור כי לא מדובר רק בהטבעות על השמלה עצמה. הקו המחבר בין החלק העליון של השמלה לחלק התחתון, גם הוא עשוי להיות נראה לעין כקו אופקי.
מי שיש לה מבנה גוף רחב יותר, ומעוניינת להראות יותר צרה, תעדיף דווקא להימנע מפסים המשוכים לרוחב. בנוסף, כדאי לה שהחלק העליון של השמלה יהיה נפרד באמצעות תפרים מתאימים מהחלק התחתון (שמלות אוהלים פחות מחמיאות לגוף). מעצבת מקצועית שמתכננת שמלות יודעת ליצור את המראה הזה.

שמלה עם פסים לאורך

בדיוק באותה מידה שפסים לרוחב השמלה יוצרים אשלייה של גוף רחב, כך גם פסים לאורך יצרו אשליה של גוף ארוך וצר. לכן, הן מומלצים לכל אחת מהגזרות החל ממלאה ועד לגזרות אקסטרה־לארג'. שמלה עם קווים כאלה יכולה להעניק את המראה המושלם לאירוע, למשל. על שמלות לאירועים אפשר לקרוא פה.

עם זאת, לא תמיד אנו רוצים שיראו את רוחבו של הגוף, ויזהו כי יש… יותר מדי פסים לרוחב!

לכן, לנשים מלאות מאוד כדאי דווקא לבחור שמלות שלא כוללות את ההדפס הזה. אפשר לבחור בהדפסים המפוזרים על פני הבד או בשמלות בעלות גוון אחיד.

שמלה עם פסים באלכסון

למי מתאימות שמלות עם פסים באלכסון? לכל אחת. אך יש נתון נוסף שכדאי לקחת בחשבון. בעלות מבנה גוף מלא ירצו להשתמש בפסים דקיקים מאד, הפרושים על הבד. בעלות גוף צר, יכולות להשתמש בפסים רחבים יותר, בגוונים שונים, העוטפים את הגוף. הצורה האלכסונית מאפשר גם לטשטש פרופורציות שפחות מחמיאות.

שימוש במספר שכבות של בגדים

כעת, נתמקד בלוק שיוצרות מספר שכבות של בגדים. למשל, בחרתן שמלה שכוללת הטבעות שונות שיוצרות מראה של פסים העוברים לרוחב השמלה. תרצו לשבור את המראה הזה באמצעות ג'קט. כאן, חשוב לבחור צבע מתאים שאינו כולל טקסטורה השוברת את המראה הכללי. ההמלצה היא שעם שמלה שכוללת טקסטורה כלשהי, הוסיפי ג'קט בצבע אחד סולידי. זה יכול להיות אחד הצבעים על גבי השמלה או צבע שחור/לבן מתאים.

לסיכום, פסים יכולים להוות דרך נפלאה לטשטש מבנה גוף שאינו מחמיא. עם זאת, חשוב להתאים את עובי הפסים וכיוונם למבנה הגוף. פעמים רבות שווה לוותר על הפסים, לטובת מראה מאוזן שפחות משפיע על הלוק הכללי שלכן. תוכלו לראות אין ספור דוגמאות לטקסטורות שונות באתר.

Facebook
Twitter
Pinterest
LinkedIn
דילוג לתוכן