רכשת מעל 300 ₪ ?! מגיע לך משלוח מתנה

סוגי בדים – כך בוחרים בד לבגד

סוגי בדים

כשזה מגיע לבחירת בדים לשמלות ערב, הדבר הראשון שיש לתת עליו את הדעת הוא כמובן ההעדפה האישית, גזרת השמלה ומבנה הגוף.ישנם סוגי בדים לשמלות ערב שהם יותר רכים ונשפכים על הגוף, בעוד שחלקם יותר קשיחים ומתאימים לגזרות מדויקות יותר המגדירות את הקווים של הגוף.

סוגי בדים לשמלות ערב

חלק מהבדים מתאימים לכל עונות השנה, בעוד שחלק מתאימים רק לעונות חורף או קיץ, ויש להתחשב בעובדה זו כשבאים לבחור בד לשמלת ערב אידיאלית.

בד תחרה

בדים עדינים עם רקמות, חרוזים ואבנים (בעבודות יד).
בדי תחרה משדרים לרוב יוקרה וחן טבעי, כך שהבחירה בבד תחרה לעיצוב של שמלה צנועה לאירועים תהיה בחירה די קלאסית וטבעית.
לרוב המחיר של שמלה מבד תחרה יוקרתי יהיה גבוה ביחס לשמלות מבדים שונים אחרים, אך זו היא גם הבחירה הפופולרית ביותר בקרב רוב הנשים בישראל.

בדי תחרה ובדים מחורזים הם אפשרות נפוצה כשמדובר על בחירת בדים לשמלות ערב, ובדים אלה לרוב נתפרים על גבי בדי בטנה גמישים ונוחים מכותנה, בדי לייקרה וכו.

סוגי בדים – בד סאטן

ישנם בדי סאטן דקים וקלים יותר, וכמו כן, בדי סאטן עבים יותר, כך שיש להתחשב בעונות השנה כשקונים בד סאטן לשמלת ערב אידיאלית.
בנוסף, ניתן למצוא בדי סאטן חלקים וכמו כן, קיימים בדי סאטן מודפסים, כך שהבחירה בבד סאטן מבטאת אנינות טעם ואלגנטיות.

בד משי

בדי משי הינם בדים יוקרתיים ויפים, אך עם זאת מאוד קשים לתפירה ולרוב תפירת שמלת ערב מבד משי צריכה להיות תפורה רק על ידי תופרת מנוסה עם בד זה.בחירה בבד משי לשמלת ערב היא בחירה שמשדרת חן ויופי ייחודי, וכמו חן, ראוי לציין שבד זה מדגיש באופן ברור כל קימור וקימור בגוף, כך שזו היא בחירה לנשים שמאוד בטוחות בעצמן.

בד שיפון

בד דק ושקוף המשמש לרוב בתפירת שמלות ערב וגם בשמלות כלה.
לעומתו, בד שיפון עשוי בדרך כלל מסיבי משי טבעי, לחלופין מסיבים סינתטיים.
הוא לרוב ישמש בחלקים מהשמלה, כמו למשל לשרוולים בלבד, או באזור החזה העליון וכו.
בחירה בבד שיפון משדרת אלגנטיות בטוחה ומסתורין.

הבדים הנ"ל, הם הבדים העיקריים כשמדובר על שמלות ערב מעוצבות, אך ישנם בדים נוספים כמו למשל בד הטפט ובדים סינתטיים נוספים.

הטכנולוגיה המתקדמת בתחום האופנה מאפשרת גם הרבה מאוד שילובים בין בדים מסוגים שונים, כמו למשל סאטן משי, טפט משי, ושילובים נוספים של בדים פופולריים לתפירת שמלות ערב.

איך לבחור את הבד המושלם?

ישנן נשים עם טעם מאוד ברור כשזה מגיע לסגנון הלבוש שלהן, אך מנגד, ישנן נשים שצריכות הכוונה והתייעצות לפני שהן בוחרות את שמלת הערב האידיאלית עבורן.

בחירת הגזרה, הצבע, וכמו כן סוג הבד, משפיעים באופן משמעותי על הנראות של הלובשת במובנים אמנותיים/עיצוביים ותדמיתיים כאחד.

עבור נשים מסוימות בד המשי למשל, יכול לעשות פלאות ולהחמיא לגזרת הגוף, בעוד שעבור נשים אחרות אותו הבד לא יהיה מתאים כלל וכלל.

לכל אישה ראוי לגבש דעה לגבי הבדים והגזרות שמתאימים ומחמיאים לה – כדי קודם כל להיראות במיטבה, וכמו כן גם כדי להימנע מסיטואציה בה היא רוכשת שמלה שנראית טוב על הקולב, אך לא על הגוף.

התפקיד של מעצבת אופנה מתבטא, קודם כל בחזון, אך לא רק.

לאשת מקצוע בתחום האופנה צריכה להיות הבנה מקיפה בתחום הבדים על כל סוגיהם, בגזרות השונות – ובתהליך הפקת הגזרות, וכמו כן, בסוגים של מבני גוף שונים אצל נשים.

בעבר, רוב השמלות היו נפתרות בתפירה אישית לכל לקוחה, אך בהווה ללקוחה יש את האפשרות למדוד ולבחון את השמלה לפני שהיא רוכשת אותה, כך שזה יותר קל לבחון את הסגנון המתאים לל לקוחה.

Facebook
Twitter
Pinterest
LinkedIn
דילוג לתוכן