רכשת מעל 300 ₪ ?! מגיע לך משלוח מתנה

עיצוב בגדים לנשים – מהן האפשרויות העומדות בפני המעצב?

עיצוב בגדים לנשים

כל מעצב בעולם עומד בפני מספר החלטות כאשר הוא מתכנן את העיצוב של הקולקציה הבאה. אילו צבעים להשתמש, איך להתאים את הבגדים לקהל היעד, האם לעצב לטווח הארוך או להתמקד בטרנדים החדים ועוד. במאמר זה נעסוק בהרחבה באתגרים והאפשרויות השונות של עיצוב בגדים לנשים בישראל ובעולם.

עיצוב בגדים לנשים – "ירוק עד" או טרנד חולף

אם אנו מביטים בתמונות ישנות נגלה דבר מעניין. אנו יכולים לזהות פחות או יותר את התקופה שבה התמונה צולמה לפי הבגדים. למשל, ישנן חצאיות ושמלות שהיום לא נראה כמעט, כאלה שכוללות רקמה מיוחדת, או הטבעה שכבר אינה קיימת היום. בנוסף, ניתן לזהות את איכות החומרים מהן כל שמלה עשויה. בתקופה זו קשה יותר למצוא בגדים מחומרי גלם איכותיים. חצאיות לדתיות בסטייל מודרני השתנו אף הן לאורך השנים.

לכן, מעצבים רבים מתלבטים. האם לעצב בגדים טרנדיים המתאימים לעונות הקרובות, בגווני העונה ובחיתוך המתאים לתקופה הזו? אולי בכלל כדאי לעצב קולקציות המכונות "ירוק עד". לא בשל צבען, אלא בשל העובדה כי הן אף פעם לא יוצאות מהאופנה. למשל, שמלות שחורות או חצאיות תמיד יהיו באופנה. לכן עיצוב בגדים לנשים דורש חשיבה מוקדמת על הנושא.

התאמה לגזרות שונות

עוד שיקול שיש לקבל הוא התאמה של השמלה לגזרות שונות של נשים. נהוג לחלק את הגזרות הללו לפי צורתן של פירות. בעיקר למשל, יש נשים במבנה גוף של: תפוח, אגס, בננה, שעון חול ותות. כל מבנה גוף מייצג את היחס בין רוחב החלק העליון של הגוף לרוחב החלק התחתון.

כאשר מעצבים שמלה או חצאית, יש לקחת בחשבון כי הגזרה תתאים בדרך כלל רק לשניים או שלושה סוגים של מבני גוף. לכן, מרבית המעצבים יוצאיו דגמים שונים זה מזה – כדי להעניק למירב סוגי הלקוחות את האפשרות למצוא בגד שמתאים למבנה הגוף.

בדים וטקסטורות שונות

כעת, החלטה נוספת שכל מעצב יקבל הוא אילו בדים לשלב בעיצוב. לפעמים מדובר רק בסוג בד אחד ולפעמים, כמו בסרפן או שמלה, עשויים להיות שני סוגים שונים של בדים. ההחלטה תתקבל בהתאם לעונה שלא מתאים הבגד, גודל השרוול, הסגנון העיצובי ועוד. למשל, שמלה מחויטת יהיה קשה מאד לתפור מבד עדין ודק. יידרש בד מעט יותר עבה כדי לייצר שמלה באיכות גבוהה.

חשוב גם לקחת בחשבון את היחס בין המחיר המבוקש של השמלה לסוג הבד והגימור. מעצבים רבים מתמחרים את מוצריהם בהתאם למוניטין שבנו. אך, אם ישתמשו בבדים מאיכות ירודה, יפגעו במותג. לכן, בגדי יוקרה יהיו עשויים לרב מבדים טבעיים עם צבע באיכות גבוהה. קראו אודותינו ותגלו כיצד ברכה בן חיים מעצבת.

לסיכום, לפני שמזמינים בגדים ממעצבים כדאי לזכור את הדרך בעבר המעצב בדרך לדגם בחרתם. חשוב לראות שהוא מתאים למבנה גופכם וכן לזהות האם הבדים שמהם כל פריט עשוי מתאימים לצרכים שלכם. למשל, בגד נוח שמתאים לכל היום בעבודה או בגד מחויט ועמיד לאירוע שישמור על איכותו לאורך זמן.

Facebook
Twitter
Pinterest
LinkedIn
דילוג לתוכן