רכשת מעל 300 ₪ ?! מגיע לך משלוח מתנה

צניעות בהלכה

צניעות בהלכה

אין ספק שצניעות היא אחד  האלמנטים החשובים ביותר בהלכה היהודית ובעיקר בתחום הלבוש לנשים. כל מה שחשוב לדעת על כך, במאמר שלפניכן.

מהי הגדרתה של צניעות בהלכה?

ההלכה אינה אומרת לנו שאסור ללבוש בגדים יפים וצבעוניים, או רק לשים על עצמינו בגדים גדולים וחסרי צבע כדי לשמור על הצניעות.

להיפך, ההלכה מלמדת אותנו שאישה טובה מטפחת את הופעתה ושומרת על יופייה. הלכות הלבוש בצניעות לא נועדו לכער, להסתיר או לטשטש את היופי הטבעי שלנו, אלא רק לתת לו הילה של צניעות וענווה.

צניעות בהלכה לא מתכוונת להתעלם מן החומריות והרצון להרגיש יפה ומקושטת, או מהסטייל, אך היא מלמדת אותנו שיש מידה לכל דבר, ויש להעדיף את הרוחניות על פני החומריות והגשמיות. לפי ההלכה, העדפה של הגשמיות ואי שמירה על צניעות יכולה להביא לפריצות שפוגעת בנפש, ואילו הצניעות מעלה את הנפש ליסודות רוחניים גבוהים יותר.

דגשי הצניעות בהלכה

בגדול אין רשימת חוקים לצניעות בלבוש, אך לפי ההלכה יש כמה הגדרות בסיסיות ללבוש צנוע לנשים, שבדרך כלל מקובל על רוב הדעות :

  • צווארון – יש ללבוש בגד ללא מחשוף שצווארונו יכול להגיע מעט מתחת לעצמות הבריח ושאינו חושף את הגב.
  • חולצה – החולצה יכולה להיות בכל צבע שתרצי, אבל חשוב שלא תהיה שקופה וגם לא צמודה מדי.
  • אורך השרוול – אורך השרוול צריך להגיע לפחות עד המרפק ואין לחשוף את בתי השחי.
  • חצאית – אורך החצאית צריך להיות לפחות עד הברך ועדיף שתכסה את הברך כאשר את יושבת.
  • כיסוי ראש – על פי ההלכה על נשים נשואות לכסות את ראשן.
  • בגדים שאינם צמודים – באופן כללי על הבגד להיות בגזרה שאינה מבליטה יתר על המידה את גזרת הגוף.

בואי להכיר אופנה חרדית

צניעות זה לא רק בלבוש

בנוסף, צניעות בהלכה מלמדת אותנו שצניעות זו השקפת עולם והיא מצווה על התנהגויות שונות. יותר מאשר בלבוש, צניעות צריכה לבוא מן הלב. ביהדות נהוג לכסות יופי בשכבות רבות בכדי לשמור על הענווה והייחודיות שלו. כי הרי, אם רואים מיד את הכול, אז אותה ייחודיות מאבדת מקסמה, ולכן אפשר לומר שצניעות היא למעשה אורך חיים מסוים שיש לאמץ, כל אחת בדרכה.

יש הלכות וחוקים שונים בקשר למה צנוע ומה לא, אבל בסופו של דבר הצניעות צריכה לבוא מבפנים ולהיות קשורה לנוחות של כל אחת עם גופה ומה שהיא לובשת, צניעות זה מה שנוח לך ומה שמרגיש לך נכון.

לסיכום

צניעות בהלכה נותנת לנו את הבסיס לדרך בה עלינו לשמור על הצניעות, עם זאת עלינו לזכור שלא כל מידת צניעות זהה אצל כל אחת. בסופו של דבר שמירה על צניעות מבליטה את היופי הפנימי והחיצוני יותר מאשר חשיפה, וזה הרי מה שבאמת חשוב.

Facebook
Twitter
Pinterest
LinkedIn
דילוג לתוכן